U beschikt reeds over Faronics licentie(s)
Faronics producten beschikken niet over een automatische update-functie. Wij raden evenwel aan om steeds de meest recente versie te gebruiken (Lees eerst de release notes!)
Om de meest recente versie van een Faronics product te downloaden kan u zich best aanmelden op het Faronics Customer Center portaal waar u naast de actuele versie ook de bijhorende licentiesleutel kan vinden. Als u via de Faronics website toegang wil krijgen tot het Customer Center portaal let dan op dat u op de juiste link klikt:
Indien u niet over een login beschikt dan kunnen wij dat voor u in orde brengen (Contacteer ons). Indien u uw paswoord voor het portaal vergeten bent, klik dan hier.
Faronics licentiesleutels wijzigen telkens er een nieuwe zgn “punt-versie” wordt uitgebracht van een product.
Werkt u bijvoorbeeld met versie 8.50 van een product en de actuele versie van dat product is ondertussen 8.53 (minor version update) dan heeft u in principe geen nieuwe licentiesleutel nodig. Als de actuele versie echter 8.60 zou zijn dan heeft u sowieso een nieuwe licentiesleutel nodig want het cijfer achter het “punt” is dan gewijzigd van 5 naar 6 (major version upgrade).
Licentiesleutels voor nieuwe “punt-versies” worden beschikbaar gemaakt zolang u over actief onderhoud beschikt voor het betreffende product. Gezien de snelle evolutie van de operating systemen en met name van Windows 10 raden wij u aan om onderhoud aan te houden zolang u een product gebruikt. Eenmaal u niet meer over onderhoud beschikt is een versie upgrade de enige manier om terug te beschikken over een actuele versie. De kost van een versie upgrade komt nagenoeg overeen met de kost van 4 jaar onderhoud (!)
Om te besparen zou u dus minstens 4 jaar zonder onderhoud moeten kunnen maar dat is vrijwel onmogelijk geworden gezien eerder aangehaalde snelle evolutie van de operating systemen. Bescherm dus uw investering en voorzie steeds in onderhoud!